onsdag, juni 16, 2004

Integrering av Wikin, + början av ett bildalbum

Jag har jobbat litet med att integrera min Wiki, och om man kollar på Programförklaring till vänster så kommer man direkt till Wikin. Det är rätt coolt att den har samma layout som Blogger-sidan, trots att det alltså är två helt skilda produkter. Det är givetvis tack vare CSS som jag kan få den effekten.

Om någon händelsevis inte känner till vad man kan göra med en Wiki, säg i så fall till, Wiki är en utomordentligt viktig kollaborationsteknologi som används bl.a., men inte alls uteslutande för att skriva uppslagsböcker på Internet, de s.k. Wikipedias Men Wikin används till hundratals olika saker, bl.a. inom företagen för att skriva manualer.

Den svenska Wikipedian ligger här Om ni inte har skrivit en artikel för den svenska Wikipedian, gör det nu. Det är mycket intressant och ett bra sätt att lära Wiki-teknologin.

Jag har också lagt ut en bild på en ny bildsida. Det kommer fler bilder. Detta är bara ytterligare en test för att se hur man kan bygga ut bloggersajten.

Jag hoppas kunna lägga till min egen databas om ett tag också.

Inga kommentarer: