lördag, augusti 14, 2004

Wordpress, det bästa blogverktyget?

Jag har installerat och jobbat litet med blogverktyget Wordpress och vad jag kan se så verkar det vara det absolut bästa blogverktyget idag. Det är skrivet i PHP och använder Apache och MySql men kan också använda IIS. Jag installerade det ovanpå ApacheFriends på Windows XP och det var mycket enkelt. Man kan pinga blogaggregatorer i WordPress, något som jag absolut ville ha, och det finns också en jättefin layout på binarybonsai en fin dansk sajt. Jag kan inte längre se någon fördel med att använda MovableType.

En speciellt imponerande sak med WordPress är deras fantastiska support. Jag har fått svar på mina frågor inom 10 minuter, något som man aldrig får i den kommerciella världen.

Vad WordPress saknar -för närvarande - är olika lättkonfigurerade blog-layout. Man kan antingen använda den superba binarybonsai eller också redigera css-filen i WordPress, vilket i och för sig inte är speciellt svårt.

Inga kommentarer: