lördag, augusti 07, 2004

Hur man köper blogläsare


Man skall väl egentligen inte bli förvånad över någonting idag, men den här websajten förvånade mig en smula. Dvs folk som vill ha läsare till sina websajter köper helt sonika dessa läsare.

When a website owner loses interest in their site and decides not to renew their domain name, it becomes available to the public again. We buy these domains which still receive traffic from search engines, links and marketing done by the previous owner, and direct this traffic to you. When someone searches for "home business" at a search engine and finds one of our domains, they're directed to your website in the business category. We use a mix of redirect traffic, full-screen popunders, and other full-browser-window sources to send visitors directly to your website affordably. We offer geographic and over 20 target categories so that you only receive visitors interested in your website.


Dvs om jag vill ha, t.ex. 10.000 läsare av min blog så kan jag lätt få det genom att betala websajten ovan 125 Kronor. För litet över tusen kronor kan jag få 50.000 läsare till denna blog.

Iden är givetvis den att jag sedan jag erbjuda annonsörer annonsplatser på min blog, som med litet tur skulle kunna generera en större inkomst än vad jag betalar för de fejkade läsarna.

Sån är världen idag. Länge leve den fria företagsanmheten :-) !

Inga kommentarer: